Jaunumi

Jaunumi

Jun
15
2017

Deputāta A.Platpera viedoklis par grozījumiem Vispārējās izglītības likumā

15.jūnija Saeimas sēdē, izskatot likumprojektu “Grozījumi Vispārējās izglītības likumā”, deputāts Arvīds Platpers iezīmēja plašākus izglītības sistēmas trūkumus, norādot: “Ir tiešām ļoti grūti runāt par izglītības reformu un kvalitāti, ja mēs visu diemžēl darām kampaņveidīgi. No ministra Šadurska kunga radio es noklausījos, ka būtu labi, ja mēs sāktu bērnus mācīt no sešiem gadiem... Tas radio skan! Saeima komisijā, protams, neviens par to nedzird, jo grib, lai paliek no septiņiem gadiem. Un cik tad gadi jāmācās mums ir? Šadurska kungs radio visai republikai pasaka: “14 gadu vietā būtu labi, ja būtu 13.” Paralēli pašlaik Valsts izglītības satura centrs izstrādā priekšmetu reformu, tā saucamo jauno saturu. Man ir viens jautājums - izstrādā no septiņiem gadiem, bet pieņems lēmumu mācīties no sešiem gadiem - kā ministrs apgalvoja?”

 

Savā uzrunā deputāts A.Platpers norādīja arī par izglītības sistēmas kvalitātes uzraudzības nepilnībām: “Man ir sāpīgi klausīties, ka mums ministrijā ir Valsts kvalitātes dienests, bet mēs sakām, ka skolotāji mazajās skolās, vidusskolās, strādā ļoti zemā līmenī un nesagatavo audzēkņus, un mums ir vidusskolēni, kas ir beiguši skolu bez kvalifikācijas prasmēm... Man ir jautājums - tad ko dara Izglītības un zinātnes ministrija 27 gadus?! Un kāpēc šodien ir jautājums, ka skolā, kur ir astoņi bērni, ir sliktāki rezultāti? Mēs likvidējām skolotāju kvalifikācijas celšanu – institūtu, kas rūpējās par skolotāju kvalitāti, kvalifikāciju un meistarību darbā ar bērniem.”

 

Tāpat A.Platpers uzsvēra: “Mēs visu darām kampaņveidīgi. Mums nav profesionāla pieeja. Mēs neklausāmies profesionāļus, jo es personīgi esmu piedzīvojis, ka daudzās valstīs – Vācija, Somija, kas tagad skaitās vadošā Eiropā – augstskolām uztic veidot reformas modeli, sistēmu. Sistēmu un prasības izstrādā tie, kas lasa lekcijas, kas zina, kādam ir jābūt pedagogam, bet nevis ministrijas ierēdņi, kas paši nav strādājuši skolās nosaka kā skolotājam ir jāstrādā.”

 

Noslēgumā deputāts A.Platpers aicināja: “Es gribu vēlreiz aicināt ieklausīties pedagogos, kas strādā ar bērniem, – viņi atrisinās to jautājumu! Kā arī iztaisīt reformu Izglītības un zinātnes ministrijā visos līmeņos! Ja man ministrs, no VIENOTĪBAS, nevar uz trim vēstulēm atbildēt pēc būtības, tas nozīmē, ka ir divi varianti: vai viņš vienkārši nesaprot jautājuma būtību, vai viņš vienkārši nezina un apzināti maldina sabiedrību ar savām runām radio.”